telemarketing

Derfor skal I benytte jer af telemarketing i jeres virksomhed


Hvis du er ejer eller medejer af en større eller mindre virksomhed, så vil I garanteret gerne have så mange kunder som muligt. Der er flere måder, man kan forsøge at lokke kunder til ens virksomhed på, og en af metoderne er telemarketing. Det kan du læse mere om her.

Benyt jer af kold kanvas

”Hvad er kold kanvas?” Tænker du måske? Kold kanvas er en salgsmetode, hvor man forsøger at lokke kunder til ved at kontakte dem og spørge efter et samarbejde eller spørger efter, om man skal lave et stykke arbejde for dem. Det kan være en yderst gavnlig måde at få flere kunder lokket til, og det er en del af den markedsføringsstrategi, man kalder for ”push” marketing, hvor den potentielle kunde ikke har spurgt om jeres henvendelse, men får den alligevel. Det kan måske lyde voldsomt at ”pushe” kunder, men ikke desto mindre er det en salgsmetode, der kan være yderst effektiv, hvis man gør det rigtigt. Hvis du ikke selv føler dig tilpas i at ringe potentielle kunder op, så kan du jo vælge at benytte dig af et telemarketingbureau. Dette kan du finde på partnerdialog.dk.

kvindelig sælger

Husk den positivt indgangsvinkel

Du kender det sikkert selv: Det kan være noget så irriterende at blive ringet op af en telefonsælger, der gerne vil have, at du skifter selskab. Faktisk kan det være så irriterende, at man ikke engang har lyst til at høre, hvad de kan tilbyde én. Hvis du selv beslutter dig for at ringe ud til kunder, så er det derfor alfa og omega, at du sørger for at holde en meget positiv tone.

I tilbyder noget godt

Du skal huske dig selv på, at du jo faktisk forsøger at gøre den potentielle kunde en tjeneste, når du ringer denne op. I ringer jo for at give kunden et tilbud, der ikke kun er til fordel for jer, men som også gerne skulle være til fordel for kunden. Det nytter ikke noget, hvis du på forhånd tænker, at det kun er jer, der får noget ud af telefonopkaldet.

Byg et telemarketingbureau

Det kan som sagt være grænseoverskridende for mange at skulle ringe ud og ”pushe” kunder til at være kunde hos jer. Derfor kan det være smart at benytte sig af nogle, der har specialiseret sig indenfor netop dette. Der er nogle, der har arbejdet med kold kanvas længe, og de ved lige, hvordan man fanger en potentiel kundes interesse. Det kan godt være, det bliver en ekstra udgift for firmaet, mens hvis telemarketingbureauet får halet en masse nye kunder ind til jer, så er det klart noget, der kan betale sig i længden. Det er jo også ligegyldigt, hvor dygtige I er til jeres arbejde, hvis der ikke er nogen, der kender til jer. Man skal naturligvis også sørge for at være synlig på diverse sociale medier, men der er mange, der vil se jer uden at kontakte jer. Det kan godt kræve et lille ekstra skub, som I kan give dem med kold kanvas.